dobra motywacja

Czym jest dobra motywacja i jak ją podnieść

Dobra motywacja do zmian wymaga często stałego podsycania. Do tego celu można wykorzystać kilka sprawdzonych metod i sposobów na osiągnięcie końcowego sukcesu. Jak zatem dbać o motywację i nie dopuścić do jej spadku.

Jeżeli chcesz cokolwiek w swoim życiu ulepszyć czy osiągnąć musisz mieć do tego jakąkolwiek motywację. Zatem jeśli chcesz zajść dalej a może i szybciej skorzystaj z kilku cennych rad i dowiedz się dodatkowo czym jest dobra motywacja oraz w jaki sposób możesz ją podnieść.

Mów najbliższym o tym, co planujesz zrobić

Przyjmijmy, że zamierzasz zrzucić kilka zbędnych kilogramów, albo co trudniejsze – rzucić palenie. Zupełnie sobie z tym nie radzisz bo masz zbyt niską motywację do osiągnięcia celu. Wiesz co może tobie pomóc? Mała spowiedź przez znajomymi i rodziną.

Jeżeli wspomnisz im wszystkim o swoich planach, z pewnością zastanowisz się kilka razy zanim zdecydujesz się spalić kolejnego papierosa, albo sięgniesz po następną kanapkę z majonezem. Bo co, jeśli ktoś zauważy? Jak będziesz się wtedy czuł sam ze sobą? Często nie przejmujemy się obietnicami, które dajemy sami sobie, inaczej jednak wygląda sytuacja w przypadku, gdy obiecamy coś naszym najbliższym.

Zastanów się dlaczego stawiasz sobie dany cel?

Motywacja jest wysoka, jeżeli postanowiony cel ma dla nas spore znaczenie. Jeżeli od kilku lat dokucza tobie nadmiar kilogramów twoją motywacją może być chwila, w której wejdziesz po schodach na drugie piętro bez większej zadyszki. A może wreszcie uda się tobie przebiec jakiś maraton?

Nie ważne które zajmiesz w nim miejsce, najważniejsze, że w ogóle dałeś radę. Jesteś palaczem? Pewnie codziennie dusisz się okropnym kaszlem. Pomyśl sobie, że jeżeli rzucisz ten wstrętny nałóg nareszcie będziesz mógł oddychać swobodnie a poza tym już nikt nigdy nie zwróci tobie uwagi, że źle pachniesz. Niech to będzie twoja dobra motywacja.

Obiecaj sobie jakąś nagrodę

Nagroda w zamian za osiągnięcie celu to prawdziwie dobra motywacja. Dzięki niej chętniej podejmujesz się poszczególnych zadań. Jeżeli planujesz schudnąć, nie zakładaj, że pozwolisz sobie na nagrodę dopiero kiedy dotrzesz ostatecznie do celu.

Ważna jest metoda małych kroczków. Dlatego przyjmij, że jeżeli schudniesz o rozmiar czy dwa kupisz sobie na przykład nowe spodnie, albo nową bluzkę czy sukienkę. Nie zakładaj że zmienisz od razu całą garderobę, bo osiądziesz na laurach. A przecież chcesz chudnąć dalej, prawda?

Dobra motywacja a wizualizacja

No tak, ale co? Wyobrażaj sobie, że za kilka miesięcy będziesz seksowną, zgrabną kobietą. Lżejsza o kilkanaście kilogramów, ubrana w seksowną sukienkę i szpilki będziesz mogła zawrócić w głowie każdemu facetowi. I może wreszcie pójdziesz na basen?

Przez całe życie zastanawiałaś się, jak zareagują ludzie na plaży kiedy zobaczą jak naprawdę wyglądasz. Wizualizuj sobie swój cel, niech wyobraźnia pokaże tobie co cię czeka. To niezwykle dobra motywacja do dalszych działań.

Najtrudniejszy pierwszy krok

Chociaż zwykle motywacja w pierwszych minutach czy godzinach jest największa. Im bliżej celu, tym niższa może być. No ale jako, że badania wykazują, iż trudno jest zacząć, należy rozpoczynać swoje działania od najprostszych rzeczy – tak jak w przypadku metody małych kroczków.

Nie chudniemy w ciągu tygodnia pięciu kilo, tylko pół kilograma. Nie rzucamy pierwszego dnia nałogu palenia – od ręki. Zwykle ograniczamy się w paleniu. To wystarczy na początek, a dzięki pierwszym, małym sukcesom, później ruszymy z kopyta.

Szukaj informacji o celu, do którego dążysz

By było nam łatwiej rozpocząć zmagania trzeba udać się po poradę do wujka Google, książek czy prasy. Czytaj o dietach, dzięki czemu będziesz miał okazję wybrać tą, która najlepiej sprawdzi się w twoim przypadku.

Poznaj wszystkie możliwości ułatwiające rzucanie palenia. Być może nie jesteś na tyle silny, by poradzić sobie z nałogiem samodzielnie. Sięgnij po plastry, tabletki, pij apteczne mikstury. Dużo łatwiej będzie tobie zabrać się za coś, o czym sporo wiesz.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *